Kursy online dla pracowników realizowane przez UCI
Zachęcamy do zapoznania się z kursami online przygotowanymi przez Uniwersyteckie Centrum Informatyczne. Dane dostępowe do poszczególnych kursów prezentujemy poniżej.
Aby rozpocząć korzystanie z „kursów zaawansowanych” można:
– wybrać link do kursu z listy poniżej, zalogować się przez Centralny Punkt Logowania
lub
– wejść na stronę moodle.umk.pl – wybrać Szkolenia dla pracowników UMK – wybrać Szkolenia – rok akademicki 2020/21 – Szkolenia zaawansowane – wybrać kurs i zalogować się przez Centralny Punkt Logowania
Kursy nie są zabezpieczone hasłem
Moodle – kurs zaawansowany – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=648
W czasie kursu uczestnik dowie się, jak utworzyć i zarządzać grupami, jak restartować kurs, importować składowe kursu, tworzyć kopie kursu (w tym kopie zapasową), jak tworzyć wybrane aktywności w kursie takie jak czat, głosowania, kwestionariusz, frekwencja, jak tworzyć pytania typu obliczeniowego, pytania dopasuj krótką odpowiedź, pytania przeciągnij i upuść markery w testach, jak tworzyć własne skale ocen, dowie się również o dodawaniu do kursu pakietu IMS.
Interaktywne materiały dydaktyczne w Moodlu – H5P – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=653
W czasie kursu uczestnik dowie się czym jest H5P, jak tworzyć pytania Prawda/Fałsz, jednokrotnego wyboru, uzupełnij luki w tekście, o sposobach prezentacja treści na przykładzie funkcji akordeon, oś czasu, wykres, interaktywne wideo, kolumna, prezentacja.
Microsoft Teams – kurs zaawansowany – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=720
W czasie kursu uczestnik dowie się, jak organizować konsultacje/dyżury na Teams, jak zmienić status, obrazek profilowy, tło wyświetlane podczas konferencji, jak tworzyć pokoje czyli prowadzić zajęcia w grupach, dowie się również o nagrywaniu spotkań, o zastosowaniu wzmianki, ważnych wiadomościach i ogłoszeniach na kanałach, o ważnych i pilnych wiadomości w czacie, jak tworzyć testy i zadania oraz o korzystaniu z aplikacji mobilnej.
Współpraca w środowisku online – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=656
W czasie kursu uczestnik dowie się o projektowaniu ćwiczenia grupowego, zaangażowaniu studentów w pracę on-line, kierowaniu grupą, ocenianiu, kompetencjach i zasadach pracy online, aktywnościach (w nawiązaniu do funkcjonalności Moodle- zadania zespołowe, forum dyskusyjne, wiki, warsztat, projekt), komunikacji we współpracy, działaniach nauczyciela oraz o współpracy w grupie.
Zajęcia zdalne w świecie audio i video – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=738
W czasie kursu uczestnik dowie się o scenariuszu, sprzęcie – dźwięk i statywy (narzędzia rejestrujące, nagrania w ruchu, mikrofony i rejestratory dźwięku, statywy), oświetleniu (sprzęt, podstawy oświetlenia, zasady oświetlania planu, oświetlenie planu w warunkach domowych), ustawieniu kamery (ekspozycja, ostrość, perspektywa, balans bieli, format kadru), Lighboardzie – co to jest i jak się przygotować do pracy).
Aby rozpocząć korzystanie z kursu można:
– wybrać link do kursu z listy poniżej, zalogować się przez Centralny Punkt Logowania podając odpowiednie hasło
lub
– wejść na stronę moodle.umk.pl – wybrać Szkolenia dla pracowników UMK – wybrać Szkolenia – rok akademicki 2020/21 – wybrać kurs i zalogować się przez Centralny Punkt Logowania podając odpowiednie do kursu hasło zamieszczone poniżej:
Moodle kurs podstawowy – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=587
Hasło: MPwNEIZ
BigBlueButton – kurs podstawowy – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=588
Hasło: BBBwNEIZ
E-learning a prawo autorskie – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=591
Hasło: PAwNEIZ
Metodyka kształcenia zdalnego – https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=589
Hasło: MKZwNEIZ
Microsoft Teams – kurs podstawowy https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=592
Hasło: MTwNEIZ