AACSB accredited AMBA accredited
Kontakt ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 4600
zdjęcie nagłówkowe

Sukcesy i aktywności pracowników

Pełnione funkcje i aktywności pracowników katedry

Prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Kierownik Katedry Rachunkowości Zarządczej (od 2017).
  2. Prodziekan ds. Nauki i Współpracy z OSG (od 2020).
  3. Kierownik Studiów Podyplomowych z zakresu controllingu „Business Controlling” (od 2015).
  4. Kierownik Studiów Podyplomowych z zakresu zarządzania projektami „Project Management” (od 2017).
  5. Przewodnicząca Komisji ds. Strategii i Rozwoju WNEiZ (od 2020).
  6. Przewodnicząca Wydziałowej Komisji Wydawniczej (od 2020).
  7. Przewodnicząca Komitetu Inwestycyjnego Inkubator Innowacyjności UMK (2021, 2022).
  8. Członek Rady Społecznej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1. Im. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy (od 2022).
  9. Członek Rady Nadzorującej Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (od 2022).
  10. Członek Rady Nadzorującej Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (od 2017).
  11. Członek Komisji ds. Etyki Badań Naukowych (od 2022).
  12. Członek Wydziałowej Komisji Dydaktyczno–Programowej (od 2016).
  13. Członek Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia (od 2016).
  14. Przewodnicząca zespołu odpowiedzialnego za opracowanie strategii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu 2021-2026 w zakresie relacji z OSG (2020-2021).
  15. Członek zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie Strategii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (2021-2026).
  16. Członek Komisji ds. oceny śródokresowej w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Academia Rerum Socialium oraz Academia Copernicana Interdisciplinary Doctoral School Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (2021).

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Ekspert Komisji Ewaluacji Nauki w procesie ewaluacji za lata 2017-2020.
  2. Prezes zarządu uniwersyteckiej spółki spin off BI-Smart (2016 – 2021).
  3. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV (od 2016).
  4. Członek Komisji ds. rozwoju zawodów związanych z rachunkowością przy Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce (2022).

Prof. UMK, dr hab. Bożena Kołosowska

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Wydziałowa Komisji Wyborczej (2005-2008).
  2. Przewodnicząca Wydziałowej Komisji Wyborczej (2008-2012).
  3. Komisja Dydaktyczno-Programowa (2012-2016).
  4. Koordynator Dziekana WNEiZ ds. efektów kształcenia na kierunku: finanse i rachunkowość (2012-2016).
  5. Komisja ds. konkursu na najlepszą pracę licencjacką i magisterską (od 2014).
  6. Komisja Dyscyplinarna ds. pracowników UMK (od 2013).

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Polskie Stowarzyszenie Ubezpieczeń Społeczny (od 2018).
  2. Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej PTE O/Toruń (od 2015).

Dr Aleksandra Banaszkiewicz

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Członek zespołu AACSB (sekcja AOL).

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Egzaminator Komisji Egzaminacyjnej Krajowej Rady Biegłych Rewidentów (2014-2016).
  2. Członek komisji w konkursie organizowanym w 2018 roku przez PMI Poland Chapter Kujawsko-Pomorskie Branch oraz fundacje In Spe w ramach programu PM@Schools (program nauczania podejścia projektowego dla dzieci i młodzieży).
  3. Recenzent artykułów w czasopiśmie „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” w roku 2014, 2016, 2018.
  4. Uczestnik projektu „CSR płaszczyzna wiedzy i kreowania wspólnych przedsięwzięć odpowiedzialnych społecznie” w ramach Priorytetu VIII „Regionalne kadry gospodarki”, Działanie 8.2. „Transfer wiedzy”, Poddziałanie 8.2.1. „Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (2010 – 2012).
  5. Stażystka w grupie Neuca S.A. w wymiarze 120 godzin w ramach realizacji projektu pt. „SPIN – Spójność Przedsiębiorstw I Nauki” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw (2011).
  6.  Stażystka w Toruńskim Zakładzie Urządzeń Okrętowych Towimor S.A. w Toruniu w wymiarze 120 godzin w ramach realizacji Projektu pn. „Przedsiębiorczość akademicka – kierunek gospodarki jutra” finansowanego w ramach Poddziałania 8.2.1  Programu  Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Wsparcie Sfery Nauki i Przedsiębiorstw (2011).

Mgr Jacek Garbol

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Współwłaściciel, wiceprezes zarządu BECAPRO Sp. z o.o., branża kosmetyczna (od 2015).
  2. Współwłaściciel, prezes zarządu Harmonique Sp. z o.o., branża kosmetyczna (od 2019).
  3. Prezes, wiceprezes zarządów spółek kapitałowych (2009-2016).
  4. Przewodniczący, członek rad nadzorczych spółek kapitałowych (2001-2016).
  5. Inwestor, współwłaściciel kilku firm typu start-up.
  6. Członek Business Centre Club (2013-2015).
  7. Współpraca z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego (od 2021).
  8. Współpraca z Wyższą Szkołą Inżynierii i Zdrowia (od 2022).

Dr Katarzyna Goldmann

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Komisja Komercjalizacji Badań Naukowych WNEiZ UMK (od 2023).
  2. Komisja Dydaktyczno-Programowa WNEiZ UMK (od 2021).
  3. Rada Dyscypliny Nauk o Zarządzaniu i Jakości na WNEiZ UMK ( od 2019).
  4. Zespół ds. Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym na WNEiZ UMK (od 2016).

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV Polska (od 2018).
  2. Egzaminator Komisji Egzaminacyjnej Krajowej Rady Biegłych Rewidentów (2014-2016).
  3. Członek Komisji ds. certyfikacji zawodu księgowego w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce  (2009-2012).
  4. Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (od 1997).

 Dr Piotr Kozak

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Założyciel i opiekun naukowy Koła Naukowego Rachunkowości (1999-2015).
  2. Pomysłodawca i organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości ustanowienia rekordu Guinnessa w liczbie poprawnie zaksięgowanych operacji gospodarczych (2001).
  3. Organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości czternastu edycji Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej w latach 2001-2015.
  4. Organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości piętnastu edycji Regionalnego Konkursu Wiedzy z Rachunkowości dla uczniów klas maturalnych w latach 2001–2015.
  5. Organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości czternastu edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy z Rachunkowości dla studentów w latach 2001-2015.
  6. Organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości 46 wykładów pod nazwą „Forum Praktyków” w latach 2002-2010.
  7. Organizator wraz z Kołem Naukowym Rachunkowości ponad 40 warsztatów dla studentów w latach 2003-2018.
  8. Inicjator wraz Kołem Naukowym Rachunkowości corocznego Dnia Księgowego, obchodzonego w Polsce przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce (2008).
  9. Organizator i sekretarz Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Rachunkowości (2003, 2012, 2022).
  10. Organizator ogólnopolskiej konferencji Horyzonty Controllingu (2018, 2019).

Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (od 1997).
  2. Prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Toruniu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (2003-2007).
  3. Członek Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (2003-2007).
  4. Sekretarz Komisji Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (od 2004).
  5. Stażysta w grupie Neuca S.A. w wymiarze 120 godzin w ramach realizacji projektu pt. „SPIN – Spójność Przedsiębiorstw I Nauki” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw (2011).
  6. Stażysta w Toruńskim Zakładzie Urządzeń Okrętowych Towimor S.A. w Toruniu w wymiarze 120 godzin w ramach realizacji Projektu pn. „Przedsiębiorczość akademicka – kierunek gospodarki jutra” finansowanego w ramach Poddziałania 8.2.1  Programu  Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Wsparcie Sfery Nauki i Przedsiębiorstw (2011).
  7. Organizator i sekretarz Ogólnopolskiej Konferencji z Zakresu Historii Rachunkowości – ABACUS (2014, 2016, 2018, 2022).
  8. Założyciel i opiekun koła naukowego „Klub Controllera” (od 2016).
  9. Organizator wraz z Klubem Controllera 12 warsztatów dla pracowników naukowych i studentów WNEiZ UMK (2016-2023).
  10. Organizator i sekretarz ogólnopolskiego seminarium „Narzędzia Business Intelligence w działalności gospodarczej” (2017).
  11. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (od 2018).
  12. Organizator i prowadzący sesję Young Controllers Barcamp w ramach Międzynarodowego Kongresu Controlling Intelligence Adventure – Kongres ICV Polska (2018, 2019, 2020).
  13. Lider grupy roboczej Young Controllers Barcamp przy Międzynarodowym Stowarzyszeniu Controllerów od 2018 roku.
  14. Członek IBCS Association (od 2020).
  15. Członek grupy Future of Controlling przy Międzynarodowym Stowarzyszeniu Controllerów (od 2021).
  16. Koordynator programu UiPath Academic Alliance (od 2021).
  17. Członek międzynarodowego zespołu IBCS Association opracowującego nową wersję (1.2) standardów IBCS (2021).
  18. Realizacja mini grantu  ze środków IDUB na temat Kluczowych czynników implementacji Robotic Process Automation na przykładzie przedsiębiorstw w Polsce, Niemczech i Portugalii (od 2021).
  19. Prelegent nt. Introduction to Robotic Process Automation dla studentów Polytechnic Institute of Santarem w Portugalii (2021).
  20. Prelegent nt. International Business Communication Standards (IBCS) in Business Reporting w ramach “International Teaching Week 2021” w Business and Technology University, Gruzja (2021).
  21. Prelegent nt. Robotic Process Automation – an Opportunity or a Threat? w ramach “International Teaching Week 2022” w Business and Technology University, Gruzja (2022).
  22. Erasmus+ KA103 2019-2022 wyjazd do Polytechnic Institute of Santarem w Portugalii z wykładami na temat Robotic Process Automation (2022).

Dr Ewa Makowska

Pełnione funkcje i aktywności na UMK

  1. Członek komisji doktorskiej Angelika Kuligowska (09.12.2020).
  2. Członek zespołu do spraw oceny pracowniczej przy dyscyplinie „Zarządzanie i Nauki o Jakości” (powołanie styczeń 2021).
  3. Członek zespołu AACSB (sekcja AOL) od 2012 roku.
  4. Erasmus + w terminie: 26.05-01.06.2019. Zajęcia przygotowane dla studentów z School of Economics and Business in Sarajevo, Bośnia i Hercegowina, na temat: Cost calculation methods.
  5. (PO) Kierownik Studiów Podyplomowych z zakresu Audytu Sektora Finansów Publicznych w okresie od 01.10.20219 do 28.02.2020.

 Pełnione funkcje i aktywności poza UMK

  1. Uczestnictwo w projekcie finasowanym przez Finnish National Agency for Education EDUFI, tytuł projektu: MOTION – From Overtourism To Innovating sOlutioNs in the EU, okres realizacji projektu 01.09.2020 – 31.08.2023.

Sukcesy naukowe i wdrożeniowe pracowników katedry

  1. Grant w programie „Doktorat wdrożeniowy” (2021-2025, MNiSW) na „Opracowanie metodyki pomiaru i raportowania interesariuszom efektywności zarządzania przepływami kapitałów na rzecz zrównoważonego rozwoju” – kierownik projektu: prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa, doktorantka: mgr Monika Pietkiewicz, partner: APATOR S.A.
  2. Opracowanie metodyki i narzędzi do oceny inwestycji w coboty w ramach projektu „Innovation Framework for Challenge Oriented Intelligent Manufacturing” (program Interreg Baltic Sea Region, EFRR – prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa (2021).
  3. Zwycięstwo w konkursie Emerging Fields (2020-2023, IDUB). Projekt „Stare i nowe instytucje – wyzwania i zmiany w perspektywie interdyscyplinarnej” – kształt nowych instytucji społecznych, logika przeobrażeń oraz ich konsekwencje dla gospodarki i społeczeństwa – członek zespołu prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa.
  4. Nagrody Stowarzyszenia Księgowych w Polsce:
    1. dla prof. UMK, dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy:
      1. za najlepszą pracę habilitacyjną z zakresu rachunkowości za monografię Wielowymiarowy audyt biznesowy – wartość dodana dla organizacji i interesariuszy (2015).
      2. za najlepszą pracę doktorską z zakresu rachunkowości za pracę Rachunek kosztów jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem (2002).
    2. dla dr Piotra Kozaka:
      1. wyróżnienie za pracę doktorską pt. „Wpływ koncepcji Sweeney’a na współczesne regulacje w zakresie wyceny elementów sprawozdań finansowych (2005).
    3. dla dr Aleksandry Banaszkiewicz:
      1. I nagroda w kategorii prac doktorskich (2005).
  5. Realizacja grantu  ze środków IDUB dla dr Ewy Makowskiej na temat Wpływ sytuacji kryzysowych na pozycję finansową spółek rodzinnych notowanych na giełdzie papierów wartościowych w Polsce, okres realizacji V 2020-XII 2020.
  6. Realizacja grantu UMK dla dr Aleksandry Banaszkiewicz nr E – 357 pt. Rachunkowość kapitału intelektualnego (2003).
  7. Stypendia JM Rektora UMK za wysoko punktowane publikacje naukowe:
    1. dla prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa (2021)
  8. Zespołowe nagrody i wyróżnienia JM Rektora UMK za osiągnięcia uzyskane w dziedzinie naukowej dla:
    1. dr Piotra Kozaka (2003, 2007),
    2. dr Aleksandry Banaszkiewicz (2003).
  9. Indywidualne nagrody i wyróżnienia JM Rektora UMK za osiągnięcia uzyskane w dziedzinie naukowej dla:
    1. prof. UMK, dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa (2002, 2015, 2017),
    2. dr Katarzyny Goldmann (2005),
    3. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej (2007).
  10. Zwycięstwo projektu “Robotic Process Automation, czyli do czego służy robot” w konkursie Make progress with Citi, którego organizatorami byli Citibank plc, Citi Handlowy oraz Absolvent.pl (2019). Projekt powstał z inicjatywy dr Piotra Kozak we współpracy z członkami Klubu Controllera.

Sukcesy dydaktyczne i organizacyjne pracowników katedry

  1. Uruchomienie specjalności „Controlling i analityka finansowa” na II stopniu FIR (2022).
  2. Tytuł Visionary Educator dla dr Piotra Kozaka przyznawany przez lidera rynku robotów programowych UiPath (2022).
  3. Uruchomienie studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami w partnerstwie z Project Management Institute PMI (2017).
  4. Wyróżnienie studiów podyplomowych z zakresu controllingu „Business Controlling” uruchomionych w 2015 roku w partnerstwie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Controllerów ICV, certyfikatem “Studia z Przyszłością”, przyznawanym kierunkom o nowoczesnej koncepcji, najwyższej jakości kształcenia oraz dostosowanym do potrzeb pracodawców.
  5. Medale Komisji Edukacji Narodowej dla:
    1. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej (2021),
    2. dr Katarzyny Goldmann (2021),
    3. dr Ewy Makowskiej (2021),
    4. dr Piotra Kozaka (2022).
  6. Medal Srebrny za długoletnią służbę dla UMK dla:
    1. prof. UMK, dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy (2021).
  7. Indywidualne nagrody i wyróżnienia JM Rektora UMK za osiągnięcia uzyskane w dziedzinie organizacyjnej dla:
    1. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej (2009),
    2. prof. UMK, dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy (2020, 2021),
    3. dr Piotra Kozaka (2020).
  8. Zespołowe nagrody JM Rektora UMK dla:
    1. dr Katarzyny Goldmann (2003),
    2. dr Piotra Kozaka (2005, 2013 i 2018),
    3. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej (2007, 2009),
    4. prof. UMK, dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy (2018).
  9. Indywidualne nagrody Dziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK dla:
    1. dr Piotra Kozaka (2001, 2002, 2008, 2009),
    2. dr Katarzyny Goldmann (2004),
    3. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej (2009).
  10. Nagroda II Stopnia w IX edycji Konkursu Krajowej Rady Spółdzielczej dla Katarzyny Goldmann na Najlepsze Prace Badawcze z Zakresu Spółdzielczości w 2015.
  11. Brązowy Krzyż Zasługi dla:
    1. dr Piotra Kozaka (2005).
  12. Złota Odznaka „Zasłużony w rozwoju Stowarzyszenia Księgowych w Polsce” dla:
    1. dr Piotra Kozaka (2005),
    2. dr Katarzyny Goldmann (2005).
  13. Srebrna Odznaka „Zasłużony w rozwoju Stowarzyszenia Księgowych w Polsce” dla:
    1. dr Piotra Kozaka (2003),
    2. dr Katarzyny Goldmann (2003).
  14. Nagrody i wyróżnienia prac dyplomowych dla:
    1. prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej:
      1. za pracę Pani Klaudii Zajączkowskiej pod tytułem Problem zjawiska wyłudzania podatku od towarów i usług (VAT) oraz działania im zapobiegające (2022).
    2. dr Ewy Makowskiej:
      1. za pracę  pod tytułem Aspekty behawioralne rachunkowości zarządczej w konkursie Dziekana WNEiZ na najlepszą pracę dyplomową (2020).
      2. za pracę Etyka i audyt śledczy jako narzędzia wykrywania i zapobiegania nadużyciom gospodarczym w XVI Edycji Konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę z dziedziny etyki biznesu, organizowanego przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Akademię Leona Koźmińskiego (2021).
  15. Obronione doktoraty dla:
    1. Dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy, prof. UMK:
      1. Dr Małgorzata Kuna, Rachunek kosztów bezpieczeństwa informacji. Promotor pomocniczy: dr Ewa Makowska. Recenzenci: dr hab. Ewelina Zarzycka, prof. UŁ, dr hab. Piotr Szczypa, prof. PW, Toruń 2023.
    2. Prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej:
      1. Dr Piotr Majewski, Wyłudzenia odszkodowań w polskim systemie ubezpieczeń komunikacyjnych – przyczyny i skutki ekonomiczne. Recenzenci: Prof. dr hab. Jan Głuchowski, Prof. dr hab. Stanisław Flejterski, Toruń 2007 r. (data rozpoczęcia: 15/06/2005 data zakończenia: 09/05/2007).
      2. Dr Magdalena Mosionek, Kapitałowe formy oszczędzania w polskim systemie emerytalnym. Recenzenci: Prof. dr hab. Leszek Tomasz Dziawgo, Prof. dr hab. Wanda Ronka-Chmielowiec, Toruń 2007 r. (data rozpoczęcia: 21/06/2006 data zakończenia: 24/10/2007).
      3. Dr Anna Bartoszewicz, Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspierające racjonalizację gospodarki finansowej w samorządzie gminnym na przykładzie wybranych województw w Polsce. Recenzenci: Prof. dr hab. Danuta Dziawgo, Prof. dr hab. Beata Filipiak, Toruń 2009 r. (data rozpoczęcia: 20/06/2007, data zakończenia: 17/06/2009).
      4. Dr Damian Walczak, Uwarunkowania funkcjonowania systemu zabezpieczenia społecznego rolników w Polsce. Recenzenci: Prof. dr hab. Leszek Tomasz Dziawgo, Prof. dr hab. Aurelia Bielawska, Toruń 2010 r. (data rozpoczęcia: 14/10/2009, data zakończenia: 15/12/2010).
      5. Dr Ewa Chojnacka, Determinanty struktury kapitału spółek akcyjnych w Polsce w świetle teorii hierarchii źródeł finansowania. Recenzenci: dr hab. Joanna Bruzda, prof. UMK, Prof. dr hab. Gabriela Łukasik, Toruń 2011 r. (data rozpoczęcia: 16/04/2008, data zakończenia: 13/04/2011).
      6. Dr Zbigniew Drewniak, Efektywność działalności przedsiębiorstw finansowanych kapitałem podwyższonego ryzyka w Polsce. Recenzenci: Prof. dr hab. Magdalena Osińska, Prof. dr hab. Krystyna Brzozowska, Toruń 2012 r. (data rozpoczęcia: 13/05/2009, data zakończenia: 25/04/2012).
      7. Dr Karolina Przenajkowska, Wpływ Jednolitego Obszaru Płatności w Euro na rozwój bankowych usług płatniczych. Recenzenci: Prof. dr hab. Stanisław Kasiewicz, (SGH w Warszawie), Prof. dr hab. Marian Żukowski, (KUL Lublin), (data zakończenia: 25/03/2015).
      8. Dr Mateusz Kita, Ubezpieczenia, jako instrument wspomagania kontynuacji działalności operacyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego. Recenzenci: dr hab. Teresa Bednarczyk, prof. UMCS, dr hab. Jacek Lisowski, prof. UE w Poznaniu (data zakończenia: 11/10/2016).
      9. Dr Anna Piotrowska, Płatnicze i inwestycyjne zastosowania kryptowaluty bitcoin. Recenzenci: dr hab. Beata Świecka, prof. US, Uniwersytet Szczeciński,  dr hab. Robert Kurek, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu: (data zakończenia:  13/09/2017 ).
      10. Dr Angelika Kuligowska, Aspekt finansowy korzystania z ochrony ubezpieczeniowej przez gminy w Polsce, Recenzenci: dr hab. Anna Bera, Uniwersytet Szczeciński, dr hab. Piotr Mańkowski, UE w Poznaniu. (data zakończenia: 14/12/2020).
    3. dr Aleksandry Banaszkiewicz (promotorstwo pomocnicze):
      1. Dr Anna Olewnik-Dejewska, Rachunkowość dóbr Wilanowskich w latach 1892 – 1940. Promoterm rozprawy doktorskiej był prof. zw. dr hab. Sławomir Sojak (data zakończenia: 13/07/2023).
  16. Wyróżnione doktoraty dla:
    1. Dr hab. Marleny Ciechan-Kujawy, prof. UMK:
      1. Dr Małgorzata Kuna, Rachunek kosztów bezpieczeństwa informacji. Promotor pomocniczy: dr Ewa Makowska. Recenzenci: dr hab. Ewelina Zarzycka, prof. UŁ, dr hab. Piotr Szczypa, prof. PW, Toruń 2023.
    2. Prof. UMK, dr hab. Bożeny Kołosowskiej:
      1. Dr Piotr Majewski, Wyłudzenia odszkodowań w polskim systemie ubezpieczeń komunikacyjnych – przyczyny i skutki ekonomiczne, została wyróżniona w 2007 r. w X edycji konkursu TUiR WARTA SA i Kredyt Banku na najlepszą pracę doktorską z dziedziny ubezpieczeń, bankowości i bancassurance.
      2. Dr Magdalena Mosionek, Kapitałowe formy oszczędzania w polskim systemie emerytalnym, zajęła II miejsce w 2008 r. w VII edycji Konkursu Rzecznika Ubezpieczonych na najlepszą pracę doktorską, magisterską i licencjacką z dziedziny ubezpieczeń gospodarczych i społecznych.
      3. Dr Ewa Chojnacka, Determinanty struktury kapitału spółek akcyjnych w Polsce w świetle teorii hierarchii źródeł finansowania, została wyróżniona w 2012 r. w konkursie Prezesa NBP na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk ekonomicznych.
      4. Dr. Damian Walczak, Uwarunkowania funkcjonowania systemu zabezpieczenia społecznego rolników w Polsce, zajęła w 2013 r. I miejsce w konkursie Rzecznika Ubezpieczonych na najlepszą pracę doktorską w dziedzinie ubezpieczeń gospodarczych i społecznych.